KOMUNIKACJA Z URZĘDEM
Strona internetowa Miasta Kobyłka to miejsce, w którym zarówno mieszkańcy, przedsiębiorcy jak i lokalni działacze znajdą szereg ważnych informacji i aktualności. W 2022 r. na stronie internetowej Miasta Kobyłka zamieszczano aktualności i komunikaty oraz liczne zaproszenia na wydarzenia organizowane przez miasto.
Statystyki MIEJSKIEJ strony internetowej w 2022 r.:
ok. 230 dodanych informacji,
670.037 odsłony strony,
148.274 użytkowników odwiedzających stronę.
Na stronie internetowej miasta funkcjonowała zakładka "Załatw sprawę", dzięki której mieszkaniec mógł dowiedzieć się w jaki sposób może załatwić wszystkie istotne sprawy urzędowe lub skorzystać z platformy e-puap, tak aby bez wychodzenia z domu załatwić sprawy za pośrednictwem Internetu.
Dodatkowo miasto prowadziło gminny profil w serwisie społecznościowym Facebook. Na profilu FB zamieszczano materiały informacyjne poświęcone działalności miasta oraz jego jednostek organizacyjnych (m.in. szkół, spółek itp.), jak i treści promocyjne np. fotorelacje z wydarzeń czy materiały filmowe. Dodatkowo Facebook służy jako platforma służąca wymianie informacji pomiędzy mieszkańcami, a urzędem.
Statystyki gminnego profilu facebook w 2022 r.:
ok.1.000 dodanych postów,
ok. 7,2 tys. obserwujących gminny profil,
266.520 zasięg strony na FB (wzrost o 49,20% w porównaniu z rokiem 2021),
93.667 odwiedzin strony na FB miasta (wzrost o 179% w porównaniu z rokiem 2021).
Wydział Promocji i Informacji brał udział we wdrożeniu procedury Karty Seniora i Karty Mieszkańca Kobyłki. Na stronie www.kobylka.pl w zakładce Karta Mieszkańca/Karta Seniora znalazły się wszystkie informacje dla Mieszkańców odnośnie sposobu wyrobienia kart, a także informacje dla potencjalnych partnerów.
Karta Mieszkańca Kobyłki obowiązuje od 3 stycznia 2022 r. na terenie Kobyłki – uprawnia do zniżek i ulg oferowanych przez Miasto, jednostki organizacyjne Miasta oraz Partnerów (firmy na terenie miasta, które honorują kartę). Szczegóły przedstawiono w zakładce Samorząd Miasta Kobyłka.
Karta Seniora - od 3 stycznia 2022 r. Kobyłka włącza się do programu "Ogólnopolska Karta Seniora”, dzięki porozumieniu o partnerstwie ze Stowarzyszeniem MANKO z Krakowa, który jest też wydawcą magazynu „Głos Seniora”. Szczegóły przedstawiono w zakładce Karta Seniora.
Wydział Promocji prowadził również działania informacyjno-promocyjne w zakresie płacenia podatków w Kobyłce. Do 9 tys. listów z informacją o wysokości podatku od nieruchomości dołączyliśmy ulotkę, pokazującą, ile inwestycji udało się wykonać w Mieście w ostatnim czasie, między innymi dzięki podatkom Mieszkańców. Ulotka została również zamieszczona na Facebooku, podobnie jak inne informacje zachęcające do płacenia podatków w Kobyłce. Ulotka była również dostępna w Urzędzie. Działania informacyjne odbywały się również w drugiej połowie lutego i w marcu.
wsparcie dla ukrainy
KOBYŁKA pomaga ukrainie
Działania informacyjne dotyczące uchodźców z Ukrainy i możliwości pomocy w Kobyłce
Był to temat, który przez wiele miesięcy dominował wszystkie inne działania wielu Wydziałów w Urzędzie. Działania informacyjne w tym zakresie prowadzone były na stronie internetowej (specjalnie stworzona zakładka Kobyłka dla Ukrainy), na Facebooku Miasta oraz w postaci ulotek i plakatów, zgodnie z bieżącym zapotrzebowaniem.
Najważniejsze informacje związane z sytuacją uchodźców z Ukrainy w Kobyłce to były cotygodniowe podsumowania spotkań sztabu kryzysowego – ustaleń i najważniejszych działań, udostępnianie informacji z jednostek organizacyjnych Miasta oraz tworzenie własnych w porozumieniu z jednostkami, bieżące aktualizowanie stworzonej zakładki na stronie www.
Informowano o zbiórkach prowadzonych z mieście (Wydział Promocji i Informacji współpracował w tym zakresie ze Stowarzyszeniem Qźnia i Szkołą nr 3, sam również prowadził zbiórki w Urzędzie) rozmaitych formach pomocy. Pracownicy Wydziału koordynowali proces informacji udzielanych z różnych miejsc, wspierał również wiele działań organizacyjnie.
Wydział Promocji i Informacji brał także udział i informował o wydarzeniach organizowanych w ramach projektu „Przestrzeń Przyjazna Dzieciom dla Uchodźców w Kobyłce”, w ramach którego jako pierwsi w Polsce realizowano jako Miasto działania ze wsparciem finansowym Stowarzyszenia Polska Misja Medyczna z Krakowa oraz Fundacją Terre des Hommes Italia i Fundacją Terre des Hommes Nederland. Liderem projektu było Stowarzyszenie na Rzecz Organizowania Społeczności Lokalnych AB OVO, a partnerami Urząd Miasta Kobyłka, Miejski Ośrodek Kultury, Ośrodek Pomocy Społecznej oraz Stowarzyszenie Qźnia.
W Urzędzie Miasta Kobyłka, jako jednym z dwóch miejsc w Polsce testowano system nadawania peseli dla osób z Ukrainy. Wydział Promocji był obecny podczas tego procesu. W Urzędzie Stanu Cywilnego, w Wydziale Ewidencji Ludności został nadany pesel obywatelce Ukrainy - był to drugi pesel w Polsce, nadany w nowym systemie, który obowiązywał od środy 16 marca. Założono również w tym systemie pierwszy profil zaufany i pierwszy dokument tożsamości mObywatel. W Urzędzie był również z udziałem Wydziału Promocji nagrywany film instruktażowy dla osób z Ukrainy, pokazujący, w jaki sposób uzyskać pesel. Film instruktażowy z Kobyłką w tle był prezentowany w całej Polsce.