Egzamin ósmoklasisty i sukcesy uczniów
egzamin ósmoklasisty
Egzamin ósmoklasisty na koniec roku szkolnego 2021/2022 został przeprowadzony w dniach od 24 do 26 maja 2022 r. Obowiązującą formą egzaminu jest forma pisemna, a każdy ósmoklasista przystępuje do egzaminu z trzech przedmiotów obowiązkowych, tj.:
języka polskiego,
matematyki,
języka obcego nowożytnego.
68%
Średni wynik egzaminu ósmoklasisty z języka polskiego uczniów klas VIII w roku szkolnym 2021/2022
63%
Średni wynik egzaminu ósmoklasisty z matematyki uczniów klas VIII w roku szkolnym 2021/2022
75%
Średni wynik egzaminu ósmoklasisty z języka angielskiego uczniów klas VIII w roku szkolnym 2021/2022
Wyniki egzaminu ósmoklasisty w 2022 r.
W 2022 r. średnie wyniki gminnych szkół podstawowych z egzaminów ze wszystkich przedmiotów były na dobrym poziomie - wyższe o 4% od średnich wyników uzyskanych w skali powiatu, wyższe o 3% od średnich wyników uzyskanych w skali województwa oraz wyższe o 7% od średniej krajowej.
Najlepsze wyniki ze wszystkich przedmiotów uzyskali uczniowie Publicznej Szkoły Podstawowej z Oddziałami Sportowymi Nr 3 im. Karola Wojtyły w Kobyłce.
sukcesy i osiągnięcia szkolne w 2022 r.
Uczniowie szkół podstawowych rozwijali przy pomocy nauczycieli swoje zainteresowania w wielu dziedzinach, śmiało podejmując rywalizację na różnego rodzaju konkursach oraz przeglądach.
32
Liczba konkursów przedmiotowych, w których odnieśli sukcesy uczniowie w roku szkolnym 2021/2022
5
Liczba konkursów artystycznych, w których odnieśli sukcesy uczniowie w roku szkolnym 2021/2022
9
Liczba konkursów sportowych, w których odnieśli sukcesy uczniowie w roku szkolnym 2021/2022
7
Liczba laureatów konkursów, w których wzięli udział uczniowie w roku szkolnym 2021/2022
10
Liczba finalistów konkursów, w których wzięli udział uczniowie w roku szkolnym 2021/2022
4
Liczba zdobytych wyróżnień w konkursach, w których wzięli udział uczniowie w roku szkolnym 2021/2022
Publiczna Szkoła Podstawowa z Oddziałami Dwujęzycznymi Nr 1 im. Zofii Nałkowskiej w Kobyłce i Publiczna Szkoła Podstawowa z Oddziałami Sportowymi Nr 3 im. Karola Wojtyły w Kobyłce
Wybrane osiągnięcia w konkursach i olimpiadach przedmiotowych w 2022 r.
Zespół Szkół Publicznych Nr 2 w Kobyłce
Udział w konkursach w roku szkolnym 2021/2022:
Ogólnopolska Olimpiada Matematyczna Juniorów,
Konkurs plastyczny „ Warzywa i owoce są super – portret z warzyw”,
Konkursy przedmiotowe MKO:
j. polski,
j. angielski,
matematyka,
j. niemiecki,
j. rosyjski,
j. francuski,
j. hiszpański,
historyczny,
chemiczny,
biologiczny,
WOS,
Rejonowe konkursy przedmiotowe MKO:
j. francuski,
j. angielski,
Ogólnopolski Konkurs Praw Dziecka,
Konkurs plastyczny „Moje Kosmiczne Wakacje”,
Konkurs plastyczny „Ten magiczny świat”,
Ogólnopolski konkurs j. angielskiego „Forget-me-not”,
Konkurs plastyczny „Duch Natury”,
Konkurs j. Angielskiego „I can speak English – our hobbies”,
Szkolny konkurs matematyczny dla klas I – III „Super Matematyk”,
Konkurs „Dwójeczkowy talent”,
Ogólnopolska olimpiada przedmiotowa z j. angielskiego „Olimpus”,
Mistrzostwa Polski w tańcu sportowym,
Diecezjalny konkurs literacki „Święty Józef – posłany przez Boga do pomocy”.
Publiczne Przedszkole Nr 1 im. Krasnala Hałabały
Udział w projektach w roku szkolnym 2021/2022:
Realizowano projekty zewnętrzne:
„Ekokulturalne przedszkole”,
„Sensosmyki”,
„Mamo, tato wolę wodę”,
„Kubusiowi przyjaciele natury”,
„Terapia ręki dla każdego”,
„Madre bajeczki z całego świata”,
„Oto Hałabała zna go Polska cała”,
„Jestem małym przyjacielem przyrody. Ogólnopolski projekt edukacyjny”,
„Międzynarodowy Projekt Edukacyjny Emocja”,
„Magiczna moc bajek”,
„Hałabałowe podróże”,
„Kocham słyszeć”,
„Bajkoterapia”,
„Wychowanie do wartości”,
„Program preorientacji zawodowej”.
Projekty edukacyjne wspierające działania przedszkola:
„Ekokulturalne przedszkole” – grupa Poziomki. Podejmowanie różnorodnych akcji na rzecz naszej planety, aby już od najmłodszych lat zaszczepiać w dzieciach chęć do działania i pokazać, że każdy ma wpływ na kondycję Ziemi i jest za nią odpowiedzialny. Program oparty na kierunkach polityki oświatowej państwa.
„Sensosmyki” – grupa Poziomki. Program wspomagania prawidłowego rozwoju najmłodszych, stymulacji wszystkich zmysłów i dążenia do ich harmonijnej współpracy. Dzięki temu programowi wzmacniamy założenia działań sensorycznych, wpisanych w założenia zadań przedszkola. Celem projektu jest dostarczenie dzieciom przedszkolnym, oraz ich wychowawcom i rodzicom narzędzi i inspiracji, które będą zachętą do wielozmysłowego poznawania i odkrywania świata oraz wpłyną na harmonijną pracę układu nerwowego dzieci poprzez odpowiednią stymulację zmysłów oraz będą sprzyjały rozwojowi mowy.
„Mamo, tato wolę wodę” – grupa Tygryski, Słoneczka, Zajączki, Żabki, Sówki. Jeden z najbardziej cenionych programów edukacyjnych w Polsce zainicjowany w 2009 roku przez Żywiec Zdrój w trosce o zdrowy rozwój najmłodszych. Jego nadrzędnym celem jest wykształcenie u dzieci prawidłowych nawyków żywieniowych ze szczególnym podkreśleniem roli wody w codziennej diecie, a także zwrócenie ich uwagi na zagadnienie ochrony środowiska. W ramach programu tworzone są dla przedszkoli eksperckie materiały edukacyjno-poznawcze, w tym scenariusze zajęć, angażujące dzieci i wychowawców do wspólnej nauki poprzez zabawę.
„Kubusiowi przyjaciele natury” – grupa Myszki, Biedronki, Słoneczka, Zajączki, Żabki, Misie, Kotki, Jeżyki, Skrzaty. Jeden z największych ogólnopolskich programów edukacyjnych dla przedszkoli od 2019 roku. Jego celem jest proekologiczna edukacja dzieci i zachęcenie je do ruchu już od najmłodszych lat. Każde placówka, która bierze udział w programie „Kubusiowi Przyjaciele Natury”, otrzymuje bezpłatny pakiet profesjonalnych materiałów edukacyjnych przygotowany przez metodyków z myślą o najmłodszych. Przedszkola otrzymują materiały w formie elektronicznej. Nauczyciele dzięki specjalnemu folderowi ze scenariuszami lekcji i pomocami dydaktycznymi będą mogli przygotować ciekawe i pasjonujące zajęcia, a dzieci będą mogły bawić się, uczyć i poznawać świat przyrody. Po zrealizowaniu scenariuszy lekcyjnych każda placówka nabywa prawo do posługiwania się specjalnym certyfikatem przyznającym tytuł „Kubusiowych Przyjaciół Natury”.
„Terapia ręki dla każdego” – grupa Myszki, Słowiki. Projekt obejmuje zestaw ćwiczeń profilaktycznych, które mają za zadanie zapobiegać występowaniu „nawykowych nieprawidłowości” w rozwoju motoryki małej u dzieci żłobkowych i przedszkolnych. Dodatkowo zadania projektowe pełnią funkcję: terapeutyczną, wzmacniającą organizm dziecka, propagującą zespołowe aktywności i koleżeńską współpracę. Projekt wpisuje się w podstawowe kierunki realizacji Polityki Oświatowej Państwa w roku szkolnym 2021/2022, punkt 4. Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów, zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19 w celu zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa, roztropne korzystanie w procesie kształcenia z narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne.
„Madre bajeczki z całego świata” – grupa Biedronki. Projekt edukacyjny Kulczyk Foundation pod szyldem „Efektu Domina”, w których niesamowite opowieści stają się podstawą do dialogu z dzieckiem. Dialogu o wartościach, zrozumieniu dla innego człowieka, otwartości, czy wrażliwości.
„Oto Hałabała, zna go Polska cała” – grupa Kotki. Projekt ogólnopolski. Polega na realizacji zadań przez grupę przedszkolną. W tym projekcie ważna jest maskotka krasnala Hałabały który będzie towarzyszyć dzieciom przez cały rok. Celem głównym jest wprowadzenie dzieci w świat literatury dziecięcej, rozbudzenie ciekawości przyrodniczej, promowanie czytelnictwa, wzbogacanie ogólnej wiedzy o świecie.
„Jestem małym przyjacielem przyrody. Ogólnopolski projekt edukacyjny” – grupa Motylki. Głównym założeniem projektu jest rozwijanie zainteresowań przyrodniczych dzieci, kształtowanie właściwych postaw proekologicznych, wzbogacanie ogólnej wiedzy o świecie. Projekt jest zgodny z zadaniami określonymi w Podstawie Programowej wychowania przedszkolnego, a także wpisuje się Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022 - Wzmocnienie edukacji ekologicznej w przedszkolu. Rozwijanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne.
„Międzynarodowy Projekt Edukacyjny Emocja” – grupa Jagódki, Zajączki, Rybki, Tygryski. Celem projektu jest wychowanie do wartości takich jak empatia, wyrozumiałość, szacunek i wrażliwość. Tworzenie sytuacji budujących wrażliwość dziecka, empatię i szacunek wobec innych kreowanie wartości i norm społecznych poprzez współdziałanie z instytucjami i organizacjami będącymi źródłem istotnych wartości. Kształtowanie postaw społecznych u dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Rozbudzanie w dzieciach wiary w siebie oraz własne możliwości. Założeniem projektu jest współpraca nauczyciela i uczniów z placówkami oświatowymi z terenu całego kraju i zagranicznymi szkołami polonijnymi poprzez wspólną wymianę doświadczeń na stronie projektu.
„Magiczna moc bajek” – grupa Słowiki. Głównym celem Projektu jest promowanie wśród dzieci czytania bajek i baśni jako sposobu na ich rozwój, kształcenie, zdobywanie wiedzy i wychowanie szczęśliwego człowieka oraz kształtowanie postaw społecznych u dzieci w wieku przedszkolnym wobec osób z niepełnosprawnością. Projekt jest odpowiedzią na realizację kierunku polityki oświatowej Ministerstwa Edukacji Narodowej w roku szkolnym 2020/2021 tj. Wychowanie do wartości, kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych oraz założeń podstawy programowej wychowania przedszkolnego.
„Hałabałowe podróże” – realizacja Martyna Gałązka grupa Słowiki. Projekt ogólnopolski. Organizatorem projektu jest Przedszkole nr 308 „Krasnala Hałabały” w Warszawie. Krasnal Hałabała zwiedza nasz kraj i z pomocą dzieci i nauczycieli poznaje najciekawsze miejsca z ich okolicy. Celem jest poznanie miasta, z którego przybył Krasnal. Zapoznanie dzieci z ich miejscowością oraz z innymi miejscami, które odwiedził Hałabała. Poznanie ciekawych miejsc i zabytków z terenu Polski. Dzięki realizacji projektu nauczyciele będą mieli okazję przybliżyć dzieciom wiedzę na temat Polski oraz poszerzyć współpracę z innymi przedszkolami.
„Kocham słyszeć” – projekt logopedyczny realizowany przez Izabellę Wiatrak. Akcja ogólnopolska. Celem jest poznanie znaczenia i funkcjonowania zmysłu słuchu, uwrażliwienie na potrzeby dzieci z wadą słuchu, zapoznanie z protezami słuchowymi – aparatem i implantem ślimakowym.
„Bajkoterapia” – program realizowany we wszystkich grupach przedszkolnych. Realizacja podstawy programowej i kierunków polityki oświatowej.
„Wychowanie do wartości” – realizowany przez Annę Jolantę Wąsowską, Paulinę Prykiel, Katarzynę Kuleszę. Głównym celem jest wyposażanie dziecka w wiedzę i umiejętności, umożliwiające mu pełne przystosowanie do otaczającego go świata i jego reguł. Celem jest poprawa funkcjonowania w grupie rówieśniczej i nie tylko. Stosowanie w kontaktach z innymi mocnego systemu wartości, zasad i norm społecznych.
„Program preorientacji zawodowej” – Biedronki. Program stanowi realizację jednolitej, uwzględniającej etapy rozwojowe wychowanków, systemowej koncepcji preorientacji zawodowej, rozumianej jako ogół działań o charakterze wychowawczym, podejmowanych przez nauczycieli i rodziców, ukierunkowanych na zbliżanie dzieci w wieku przedszkolnym do środowiska pracy. Program odpowiedni do kierunków polityki oświatowej i podstawy programowej.