REALIZOWANE PROJEKTY OŚWIATOWE

Laboratoria Przyszłości

Program rządowy skierowany do szkół podstawowych oraz ogólnopolskich szkół artystycznych. Jego celem jest budowanie kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów. W ramach Programu szkoły otrzymały wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego niezbędnego do rozwoju umiejętności praktycznych wśród dzieci i młodzieży.  Wnioski o pozyskanie środków z programu złożyły wszystkie trzy szkoły podstawowe, dla których organem prowadzącym jest Miasto Kobyłka:


Zakup i dostawa wyposażenia w ramach programu „Laboratoria przyszłości” została podzielona na trzy części:

Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025

Publiczna Szkoła Podstawowa z Oddziałami Dwujęzycznymi Nr 1 im. Zofii Nałkowskiej w Kobyłce została beneficjentem wsparcia finansowego w ramach realizacji Priorytetu 3 „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025” Kierunek interwencji 3.2. Otrzymana dotacja została wykorzystana na zakup nowości wydawniczych, elementów wyposażenia do biblioteki oraz realizację działań promujących czytelnictwo:

Szkoła online – wsparcie działań edukacyjnych w formie zdalnej

Projekt realizowany w partnerstwie z gminami: Radzymin - Lider Projektu, Ząbki, Marki, Zielonka współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Osi priorytetowej II „Wzrost e-potencjału Mazowsza”, Działanie 2.1 „E-usługi”, Poddziałanie 2.1.2 „E-usługi dla Mazowsza w ramach ZIT” Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020. 


Przedmiotem projektu jest zakup sprzętu komputerowego, oprogramowania i innego wyposażenia edukacyjnego dla trzech szkół podstawowych z terenu Miasta Kobyłka, celem podniesienia jakości pracy tych szkół w zakresie nauczania zdalnego, a także zwiększenia atrakcyjności procesu nauczania:

Dostępna Szkoła - projekt Szkoła dla wszystkich

Miasto Kobyłka przystąpiło do realizacji projektu: Dostępna Szkoła - innowacyjnego rozwiązania w kreowaniu przyjaznej przestrzeni edukacyjnej z uwzględnieniem potrzeb uczniów oraz otoczenia, jak również likwidacji barier z obszaru dostępności w szkołach podstawowych. Miasto Kobyłka jako organ prowadzący szkoły realizuje zadania w oparciu o Model dostępnej szkoły, czyli dokument zawierający metody i działania wg określonych standardów dostępności, zapewniający kompleksowość i łączenie rozwiązań architektonicznych, technicznych, organizacyjnych i świadomościowych w odpowiedzi na rzeczywiste problemy i możliwości szkoły, w celu wyrównania szans edukacyjnych uczniów z niepełnoprawnością oraz specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Efektem realizacji projektu będzie osiągnięcie standardów określonych we wniosku o dofinansowanie na podstawie Modelu Dostępnej Szkoły.


Na realizację przedsięwzięcia Miasto otrzymało z Fundacji Funduszu Współpracy wsparcie finansowe, w postaci grantu w wysokości 629.154,00 zł. Całkowita wartość projektu Miasta Kobyłka: 1.902.327,00 zł. 

Miasto, jako organ prowadzący, wskazało do udziału w powyższym projekcie dwie szkoły:

Mazowiecki program przygotowania szkół, nauczycieli i uczniów do nauczania zdalnego

„Mazowiecki program przygotowania szkół, nauczycieli i uczniów do nauczania zdalnego” był realizowany w partnerstwie z Samorządem Województwa Mazowieckiego w ramach X Osi priorytetowej „Edukacja dla rozwoju regionu”, Działania 10.1 „Kształcenie i rozwój dzieci i młodzieży”, Poddziałania 10.1.1 „Edukacja ogólna”. Celem projektu było podniesienie jakości nauczania w min. 330 szkołach z terenu Województwa Mazowieckiego poprzez zakup sprzętu i oprogramowania oraz przeprowadzenie szkoleń mających na celu przygotowanie szkół, nauczycieli i uczniów do nauki zdalnej.


W ramach projektu Zespół Szkół Publicznych Nr 2 w Kobyłce otrzymał pakiet sprzętu w postaci: zestawów komputerowych, laptopów, tabletów, drukarek, urządzenia wielofunkcyjnego, projektora multimedialnego, monitora interaktywnego oraz pakietu oprogramowania wspierającego naukę zdalną. Ponadto wsparciem szkoleniowym w zakresie nauczania zdalnego objęci zostali nauczyciele i uczniowie szkoły.